Saturday, July 6, 2013

宅宅新聞 by 卡卡洛普 » 最新: 《王蟲蛋包飯》就算煮5分鐘以上肺也不會爛掉的好吃食譜(?)

Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
宅宅新聞 by 卡卡洛普 » 最新
新奇/潮流/正妹/奇事 通通在這裡~
《王蟲蛋包飯》就算煮5分鐘以上肺也不會爛掉的好吃食譜(?)
Jul 7th 2013, 05:30, by 阿珂

圖片來自:NAVER まとめ、roomie

宮崎駿動畫不乏許多經典設定,相信《風之谷》當中的巨神兵以及王蟲應該也是大家心中的指標吧?或許是因為蛋包飯的日文「オムライス」跟王蟲的日文「オーム」只有長音的差別,因此網路上還真有不少《王蟲蛋包飯》(オームライス)菜單,實在太有才華了各位...(戴上面罩)

圖片來自:NAVER まとめ
王蟲是風之谷當中守護腐海的巨大生物,在故事裡也是極重要的存在,平時不惹他們生氣乖乖的眼睛就是藍色的,一旦憤怒就會轉成紅色,堅硬的甲殼被當作兵器原料,認可你的時候會伸出很舒服的觸鬚(?)
原汁原味的內容在這裡
圖片來自:NAVER まとめ

圖片來自:NAVER まとめ

一開始是很多蛋的王蟲蛋包飯...用蛋量有點恐怖(光看就飽了)

圖片來自:NAVER まとめ

圖片來自:NAVER まとめ

接著是漂亮很多的王蟲蛋包飯,不過大家都是憤怒暴走的王蟲啊...

繼續閱讀......

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

No comments:

Post a Comment